News 2014

Uutiset 2014

Julkaisupäivämäärä: 21.11.2014
Systeemianalyysin 30-vuotisjuhlaseminaari Being Better in the World of Systems - A morning with Peter Senge järjestettiin torstaina 20.11. Tilaisuudessa julkaistiin myös kirja Being Better Better - Living with Systems Intelligence (Raimo P. Hämäläisen, Rachel Jones ja Esa Saarinen). Kiitos kaikille seminaariin osallistuneille!

Julkaisupäivämäärä: 21.11.2014
Systeemianalyysin 30-vuotisjuhlaseminaari Being Better in the World of Systems - A morning with Peter Senge järjestettiin torstaina 20.11. Tilaisuudessa julkaistiin myös kirja Being Better Better (Raimo P. Hämäläisen, Rachel Jones ja Esa Saarinen). Kiitos kaikille seminaariin osallistuneille!

Julkaisupäivämäärä: 16.10.2014
Systeemianalyysin 30-vuotisjuhlaseminaari Being Better in the World of Systems - A morning with Peter Senge järjestetään torstaina 20.11. klo 9.30-13.00. Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Opiskelijat ovat erityisen tervetulleita. Tarjoilun järjestämiseksi pyydämme ystävällisesti ilmoittautumista etukäteen.

Julkaisupäivämäärä: 16.10.2014
Systeemianalyysin 30-vuotisjuhlaseminaari Being Better in the World of Systems - A morning with Peter Senge järjestetään torstaina 20.11. klo 9.30-13.00. Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Opiskelijat ovat erityisen tervetulleita. Ilmoittaudu tapahtumaan tämän linkin kautta.

Julkaisupäivämäärä: 13.10.2014
Monilla kypsillä tieteenaloilla kuten taloustieteessä ja peliteoriassa on jo pitkään tutkittu ihmisen käyttäytymisen suhdetta teorioihin. Laboratoriomme tutkijat ovat ensimmäisinä maailmassa käynnistäneet vastaavan tutkimuskentän OR:n piirissä viime vuonna ilmestyneen artikkelin (Hämäläinen, Luoma ja Saarinen: On the importance of behavioural Operational research, EJOR, Vol 224, Issue 3) muodossa. Kts. kalvot.

IFORS 2014 maailmankokouksessa oli jo kolmenkymmenen esitelmän sarja aiheesta ja juuri nyt on avattu kutsu EJOR-erikoisnumeroon otsikolla Behavioural OR.

Julkaisupäivämäärä: 13.08.2014
Yhdysvaltain työllisyystilastotoimisto ennustaa 27% kasvua OR-analyytikon tehtäviin Yhdysvalloissa. Vuosien 2012-2022 välillä arvioidaan syntyvän 19500 uutta OR-analyytikon työpaikkaa. Lue lisää.

Julkaisupäivämäärä: 28.04.2014
Prof. Ralph L. Keeney vierailee Systeemianalyysin Laboratoriossa toukokuussa. Hän pitää kaikille avoimen Value-Focused Thinking and Decision-Making -intensiivikurssin.

Julkaisupäivämäärä: 24.04.2014
Tekniikan lisensiaatti Anssi Käki väittelee perjantaina 9.5.2014 klo 12 Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulussa, salissa M1, Otakaari 1, Espoo. Väitöskirjassa "Decision Models for Managing Demand and Supply Uncertainties in Supply Networks" kehitetään matemaattisia malleja liiketoiminnan päätöksenteon tueksi. Erityisesti keskitytään hankintatoimeen ja toimitusverkon hallintaan kysyntä- ja tarjontaepävarmuuksien vallitessa. Väitöstiedote

Julkaisupäivämäärä: 17.04.2014
Tutustu myös uuteen Facebook-sivuumme.

Tutustu uuteen Facebook-sivuumme.

Julkaisupäivämäärä: 17.04.2014

Tulevassa IFORS 2014 maailmankokouksessa on jo kolmenkymmenen esitelmän sarja aiheesta ja juuri nyt on avattu kutsu EJOR-erikoisnumeroon otsikolla Behavioural OR.

Julkaisupäivämäärä: 03.02.2014
Laboratorion kesätyöpaikkoja voi nyt hakea! Katso tehtäväkuvaukset työnhakusivulta.