News 2015

Uutiset 2015

Julkaisupäivämäärä: 22.09.2015
Workshop: Decision analysis based real world conflict analysis tools. Organized jointly with Finnish Operations Research Society. Registration open until 25.9.

Julkaisupäivämäärä: 21.09.2015
Systeemianalyysin laboratoriosta väitellyt TkT Marja-Liisa Siikonen Aallon Perustieteiden korkeakoulun vuoden alumniksi. Onnea! Uutinen.

Julkaisupäivämäärä: 17.09.2015
Systeemianalyysin laboratoriosta väitellyt TkT Marja-Liisa Siikonen Aallon Perustieteiden korkeakoulun vuoden alumniksi. Onnea! Uutinen aiheesta.

Julkaisupäivämäärä: 17.09.2015
Systeemianalyysin laboratoriossa väitellyt TkT Marja-Liisa Siikonen Aallon Perustieteiden korkeakoulun vuoden alumniksi. Onnea! Uutinen aiheesta.

Julkaisupäivämäärä: 17.09.2015
SAL alumni TkT Marja-Liisa Siikonen Aallon Perustieteiden korkeakoulun vuoden alumniksi. Onnea! Uutinen aiheesta.

Julkaisupäivämäärä: 31.08.2015
Systeemianalyysin laboratorion 30-vuotisjuhlaseminaari Being Better in the World of Systems - A morning with Peter Senge järjestettiin torstaina 20.11. Tilaisuudessa julkaistiin myös kirja Being Better Better - Living with Systems Intelligence (Raimo P. Hämäläisen, Rachel Jones ja Esa Saarinen). Katso Peter Sengen tilaisuudessa pitämä vaikuttava esitelmä.

Julkaisupäivämäärä: 31.08.2015
Systeemianalyysin laboratorio juhlisti sihteerimme Minna Westerlundin syntymäpäiviä. Kuvia juhlasta löytyy Facebook-sivuiltamme.

Julkaisupäivämäärä: 07.05.2015
IFORS 2014 maailmankokouksessa oli jo kolmenkymmenen esitelmän sarja aiheesta ja juuri nyt on avattu kutsu EJOR-erikoisnumeroon otsikolla Behavioural OR.

Julkaisupäivämäärä: 07.05.2015
Monilla kypsillä tieteenaloilla kuten taloustieteessä ja peliteoriassa on jo pitkään tutkittu ihmisen käyttäytymisen suhdetta teorioihin. Laboratoriomme tutkijat ovat ensimmäisinä maailmassa käynnistäneet vastaavan tutkimuskentän OR:n piirissä viime vuonna ilmestyneen artikkelin (Hämäläinen, Luoma ja Saarinen: On the importance of behavioural Operational research, EJOR, Vol 224, Issue 3) muodossa. Kts. kalvot.

Julkaisupäivämäärä: 07.05.2015
Systeemianalyysin 30-vuotisjuhlaseminaari Being Better in the World of Systems - A morning with Peter Senge järjestettiin torstaina 20.11. Tilaisuudessa julkaistiin myös kirja Being Better Better - Living with Systems Intelligence (Raimo P. Hämäläisen, Rachel Jones ja Esa Saarinen). Katso Peter Sengen tilaisuudessa pitämä vaikuttava esitelmä.

Julkaisupäivämäärä: 07.05.2015
Suomen OR-seura tarjoaa hyvän mahdollisuuden oppia ja verkostoitua. Seminaari: Data-analytiikka kasvun ja kannattavuuden moottorina 26.5. (opiskelijoille ilmainen).

Julkaisupäivämäärä: 27.01.2015
Haku Systeemianalyysin laboratorion kesätyöpaikkoihin on alkanut. Lisätietoja tarjolla olevista työtehtävistä löydät täältä.

Julkaisupäivämäärä: 27.01.2015
Haku Systeemianalyysin laboratorion kesätyöpaikkoihin on nyt alkanut. Lisätietoja tarjolla olevista työtehtävistä löydät täältä.